16.2 C
Thessaloniki

Ουρές πελατών από τη μία, πλήθος διαδηλωτών από την άλλη – Το αμφιλεγόμενο ντεμπούτο της Shein στη Γαλλία

Ημερομηνία:

Ουρές πελατών από τη μια πλευρά και διαδηλωτές από την άλλη, υποδέχονται σήμερα, Τετάρτη, το άνοιγμα του πρώτου μόνιμου καταστήματος της Shein στο Παρίσι, μέσα στο ιστορικό πολυκατάστημα BHV Marais. Η άφιξη της εταιρείας ηλεκτρονικού εμπορίου στην καρδιά της γαλλικής πρωτεύουσας έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις από περιβαλλοντικές οργανώσεις, το Δημαρχείο του Παρισιού και τον κλάδο της γαλλικής ένδυσης.

Πιο αναλυτικά, ο κολοσσός της «γρήγορης μόδας» Shein βρίσκεται ξανά στο επίκεντρο, καθώς εγκαινιάζει σήμερα το πρώτο μόνιμο κατάστημά της στο Παρίσι, μέσα σε ένα από τα πιο εμβληματικά πολυκαταστήματα της πόλης.

(AP Photo/Aurelien Morissard)

Η άφιξη της Shein – η οποία εδώ και χρόνια επικρίνεται για τις κακές περιβαλλοντικές της επιδόσεις και τις εργασιακές πρακτικές της – στην καρδιά της γαλλικής πρωτεύουσας της μόδας έχει προκαλέσει αντιδράσεις από περιβαλλοντικές οργανώσεις, το Δημαρχείο του Παρισιού και τον γαλλικό κλάδο έτοιμου ενδύματος.

(AP Photo/Nicolas Garriga)

Bρίσκεται επίσης υπό πίεση μετά τον εντοπισμό από τις γαλλικές αρχές, κουκλων του σεξ με παιδική εμφάνιση που ήταν αναρτημένες στον ιστότοπό της, την περασμένη εβδομάδα και την κατακραυγή που προκλήθηκε.

Η υπόθεση έχει παραπεμφθεί στους εισαγγελείς, ενώ η γαλλική κυβέρνηση έχει προειδοποιήσει ότι η Shein θα μπορούσε να αποκλειστεί από την αγορά της Γαλλίας εάν παρόμοιο περιεχόμενο εμφανιστεί ξανά.

Σε απάντηση, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι απαγόρευσε όλα τα προϊόντα τύπου “sex doll” και αφαίρεσε προσωρινά την κατηγορία προϊόντων για ενήλικες ως προληπτικό μέτρο. Παράλληλα, ξεκίνησε εσωτερική έρευνα για να εντοπίσει πώς οι καταχωρίσεις αυτές ξέφυγαν από τα φίλτρα ελέγχου.

Το πρωί της Τετάρτης, δεκάδες διαδηλωτές συγκεντρώθηκαν έξω από το πολυκατάστημα BHV, ενώ κάποιοι πελάτες είχαν ήδη σχηματίσει ουρά για τα εγκαίνια.

Μια διαδικτυακή αναφορά που αντιτίθεται στο άνοιγμα του καταστήματος έχει ξεπεράσει τις 120.000 υπογραφές, ενώ οργανώσεις για την προστασία των παιδιών και το περιβάλλον έχουν καταδικάσει την κίνηση.

«Είναι μια μαύρη μέρα για τον κλάδο μας», δήλωσε ο Thibaut Ledunois, διευθυντής επιχειρηματικότητας και καινοτομίας στην Ομοσπονδία Έτοιμου Ενδύματος Γυναικών της Γαλλίας.

(AP Photo/Aurelien Morissard)

«Η Shein δημιουργεί μια εντυπωσιακή βιτρίνα στη χώρα μας, δικαιολογώντας όλη την κακή, λυπηρή και απαράδεκτη δραστηριότητα που αναπτύσσει σε όλο τον κόσμο».

Η Société des Grands Magasins (SGM), ιδιοκτήτρια του πολυκαταστήματος BHV Marais στο κέντρο του Παρισιού, χαρακτήρισε απαράδεκτη την πώληση των ομοιωμάτων, αλλά επαίνεσε τη Shein για την άμεση αντίδρασή της ώστε να περιορίσει το σκάνδαλο.

Το BHV αντιμετωπίζει οικονομικές δυσκολίες τα τελευταία χρόνια, και η SGM πιστεύει ότι η συνεργασία με τη Shein θα βοηθήσει στην αναζωογόνηση των πωλήσεων, παρότι ορισμένες μάρκες επέλεξαν να αποχωρήσουν από το κατάστημα σε ένδειξη διαμαρτυρίας.

(AP Photo/Aurelien Morissard)

«Είμαστε περήφανοι που έχουμε έναν συνεργάτη που αντέδρασε με σαφήνεια», δήλωσε ο Karl-Stéphane Cottendin, διευθυντής λειτουργίας της SGM.

Έρευνα και πρόστιμα

Η Shein, εταιρεία με έδρα τη Σιγκαπούρη που ιδρύθηκε στην Κίνα, έχει δεχθεί κριτική για τις συνθήκες εργασίας στα εργοστάσιά της και τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο του επιχειρηματικού μοντέλου της που βασίζεται στη «γρήγορη μόδα».

Η Γαλλία έχει ήδη επιβάλει πρόστιμα στη Shein τρεις φορές το 2025, συνολικού ύψους 191 εκατομμυρίων ευρώ. Οι κυρώσεις αυτές επιβλήθηκαν για μη συμμόρφωση με τη νομοθεσία σχετικά με τα cookies στο διαδίκτυο, ψευδή διαφήμιση, παραπλανητικές πληροφορίες και μη δήλωση της παρουσίας πλαστικών μικροϊνών στα προϊόντα της.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διερευνά επίσης τη Shein για κινδύνους που συνδέονται με προϊόντα που φέρονται ως παράνομα, ενώ οι ευρωβουλευτές έχουν εγκρίνει νομοθεσία με στόχο τον περιορισμό του περιβαλλοντικού αντίκτυπου των εταιρειών γρήγορης μόδας.

Η γρήγορη μόδα (fast fashion) — που χαρακτηρίζεται από συνεχή ανανέωση συλλογών και εξαιρετικά χαμηλές τιμές — έχει πλημμυρίσει τις ευρωπαϊκές αγορές με προϊόντα χαμηλής ποιότητας, επιβαρύνοντας το περιβάλλον, την κοινωνία και την οικονομία.

Ο ΟΗΕ έχει προειδοποιήσει ότι η βιομηχανία της ένδυσης ευθύνεται για σχεδόν το 10% των παγκόσμιων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και συμβάλλει στην εξάντληση των υδάτινων πόρων.

Η Γαλλία προωθεί τώρα νέους περιορισμούς στις εταιρείες ταχείας μόδας με έδρα τη νοτιοανατολική Ασία, όπως η Shein, Temu και AliExpress.

Ένα σχέδιο νόμου προβλέπει μέτρα όπως εκστρατείες ενημέρωσης καταναλωτών, απαγόρευση διαφήμισης, φόρους σε μικρά εισαγόμενα δέματα και αυστηρότερους κανόνες διαχείρισης αποβλήτων.

ΠΗΓΗ: AP-BBC

www.ertnews.gr

Πηγή: ertnews.gr

κοινοποιήστε την ανάρτηση

Εγγραφείτε

spot_imgspot_img

Δημοφιλή

Περισσότερα σαν αυτό
Related