14 C
Thessaloniki

Στα 1,4 δισ. ευρώ η αγορά καλλυντικών προϊόντων στην Ελλάδα

Ημερομηνία:

Στα 1,4 δισ. ευρώ ανέρχεται η αγορά καλλυντικών προϊόντων στην Ελλάδα, με τα σουπερμάρκετ και τα φαρμακεία να πουλάνε σχεδόν τα μισά προϊόντα που αγοράζουν οι Ελληνες, την ίδια ώρα που οι πωλήσεις μέσα από διαδικτυακές πλατφόρμες και καταστήματα φθάνουν το 15%.

Είναι ενδεικτικό ότι το 2023, σύμφωνα με στοιχεία της Convert Group, οι online φαρμακευτικές πωλήσεις καλλυντικών σημείωσαν αύξηση κατά 4%, φτάνοντας τα 283 εκατ. ευρώ, ενώ τα προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας κατέγραψαν άνοδο 6% στην αξία των αγορών, με την τάση αυτή να συνεχίζεται και το 2024.

Ο κλάδος των καλλυντικών, παρά τη συρρίκνωση των εισοδημάτων των Ελλήνων τα προηγούμενα χρόνια, παρουσίασε αύξηση της τάξης του 5,7% για το 2024.

Φυσικά ένα μέρος της αύξησης αποδίδεται από τους ανθρώπους της αγοράς και στις αυξήσεις των τιμών, όμως το γεγονός ότι γυναίκες και άνδρες προσέχουν περισσότερο των εαυτό τους σε σχέση με παλαιότερα κάνει και τις προβλέψεις για την επόμενη διετία να είναι θετικές.

Σύμφωνα με στοιχεία της ΙCAP,  αναμφισβήτητα η διετία 2022-2023 ήταν μια δύσκολη περίοδος και για τον κλάδο των καλλυντικών, εξαιτίας σημαντικών προκλήσεων, όπως η ενεργειακή κρίση, η αύξηση των τιμών των πρώτων υλών, η άνοδος του μεταφορικού κόστους, οι γεωπολιτικές εντάσεις και οι ιδιαίτερα έντονες πληθωριστικές πιέσεις.

Οι εξελίξεις αυτές οδήγησαν τις επιχειρήσεις του κλάδου σε ανατιμήσεις των προϊόντων τους, λόγω της συμπίεσης των περιθωρίων κέρδους τους.

Παράλληλα και οι καταναλωτές δέχθηκαν ιδιαίτερη πίεση της αγοραστικής τους δύναμης, ωστόσο η εγχώρια αγορά καλλυντικών αντιστάθηκε, όμως, αν και αυτό περιόρισε τον ρυθμό αύξησης, δεν τον ανέκοψε.

Μάλιστα για τη διετία 2024-2025 αναμένεται η άνοδος της αξίας της εγχώριας αγοράς καλλυντικών να παρουσιάσει ρυθμό 3%-4%.

Από τις επιμέρους κατηγορίες τα προϊόντα μακιγιάζ αύξησαν τις πωλήσεις τους κατά 11,1% το 2024, τα είδη περιποίησης προσώπου 6,7%, τα είδη περιποίησης σώματος 6,1% τα αρώματα 5,7% (έναντι 13,9%).

Επίσης, στα είδη περιποίησης μαλλιών η αύξηση ήταν στο 1,8%, στα αντηλιακά 6,1% και στα προϊόντα υγιεινής  (αποσμητικά, αφρόλουτρα, προϊόντα ξυρίσματος, εκτός από ξυραφάκια) στο  3,7%.

Μάλιστα ένα επιπλέον στοιχείο είναι και η στροφή των καταναλωτών σε προϊόντα φυτικής προέλευσης, κάτι που ωθεί σε ανάπτυξη και τις εγχώριες επιχειρήσεις  που δραστηριοποιούνται στον τομέα αυτόν.

Πηγή: taNea.gr

κοινοποιήστε την ανάρτηση

Εγγραφείτε

spot_imgspot_img

Δημοφιλή

Περισσότερα σαν αυτό
Related

Με τριάδα… φωτιά ο Παναθηναϊκός παρέσυρε την Μακάμπι

Ναν, Όσμαν και Γιούρτσεβεν έκαναν μυθικά πράγματα στο παρκέ...

Επισκέψεις πολιτών με αφορμή την 28η Οκτωβρίου σε σημεία ιστορικής μνήμης

H επέτειος της 28ης Οκτωβρίου αποτέλεσε καλή αφορμή για...

Βόρεια Μακεδονία: Ανυπόφορη η κατάσταση με τα σκουπίδια στα Σκόπια – Συλλήψεις υπευθύνων

Δικαστήριο των Σκοπίων αποφάσισε σήμερα την προφυλάκιση για διάστημα...

Εργκίν Αταμάν για τον τραυματισμό του Ρισόν Χολμς: «Θα μείνει εκτός δράσης για τουλάχιστον ένα μήνα»

Ο Ρισόν Χολμς αποχώρησε τραυματίας από την αναμέτρησημ που...