9.6 C
Thessaloniki

Αντιδράσεις με αφορμή την λειτουργία Πειραματικών Σχολείων

Ημερομηνία:

Με δεκατρία νέα Πειραματικά Σχολεία, τα οποία θα λειτουργήσουν την επόμενη διετία, ο συνολικός αριθμός τους Πανελλαδικά θα ανέλθει από τα 120 στα 133, έως το 2027.

Η δημοσιογράφος της ΕΡΤ Μαρίνα Μοσχάτ, αναφέρει πως η διασύνδεση του  14ου Πειραματικού Νηπιαγωγείου Κερκύρας και του 4ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου με το 7ο Πειραματικό Ημερήσιο Γυμνάσιο, προκαλεί αντιδράσεις εκ μέρους του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων Κερκύρας.

Δείτε περισσότερα στο ertflix.gr | Ακούστε περισσότερα στο ertecho.gr

Ο Λεωνίδας Τράντος, πρόεδρος του συλλόγου αναφέρει πως τα δυο Πειραματικά Σχολεία θα αφήσουν έξω κάποια παιδιά και οι γονείς θα αρχίσουν να ψάχνουν που θα τα στείλουν. Ο λόγος είναι η διαδικασία. Οι μαθητές του 4ου Αθηναγώρειου Πειραματικού Δημοτικού θα συνεχίζουν τις σπουδές τους αυτομάτως τους στο Πειραματικό γυμνάσιο, ενώ για τις υπόλοιπες θέσεις θα πραγματοποιείται κλήρωση. Τα παιδιά που δεν θα μπούν με κλήρωση θα πηγαίνουν στα άλλα σχολεία της περιοχής.

Βεβαίως οι αποστάσεις στην Κέρκυρα δεν είναι απαγορευτικές, καθώς «η επόμενη λύση είναι 1.000 μέτρα μακρύτερα, μέσα στον ιστό της πόλης, εκεί όπου βρίκσονται τα τρία γενικά λύκεια, τα οποία όμως λειτουργούν με 25-26 μαθητές ανά τάξη».

Δεομένου ότι με κλήρωση μπορούν να μπούν στο Π.Σ. μαθητές από ολόκληρο τον νομό Κερκύρας, πιθανώς θα υπάρχουν γονείς οι οποίοι δεν θα διστάσουν να υποβάλουν αίτηση και δεν προβληματίζονται εάν τα παιδιά τους θα πραγματοποιούν αρκετά χλμ καθημερινά για να μεταβούν στο Π.Σ..  

Αφ’ ενός ο κ. Τράντος δηλώνει «Δεν είμαστε από αρχή αντίθετοι με τα Πειραματικά Σχολεία», αφ’ ετέρου τοποθετεί το πρόβλημα του συλλόγου σε άλλη βάση. «Τα τελευταία χρόνια το Υπουργείο Παιδείας δημιουργεί συνεχώς σχολεία είτε πειραματικά είτε πρότυπα, είτε και Ωνάσεια- βάλαμε και τους ιδιώτες μέσα στο δημόσιο σχολείο πια- και κατηγοριοποιούνται αυτά τα σχολεία, άρα έχουμε και κατακερματισμό της γνώσης, με τι μόρφωση βγαίνουν τα παιδιά από όλα αυτά τα σχολεία. Σπάει το ενιαίο της μόρφωσης».

Εξ ορισμού τα Πειραματικά Σχολεία προσφέρουν εκπαίδευση σε μαθητές που μπαίνουν στον στίβο της ευγενούς άμιλλας, επιδιώκουν την διάκριση και την επιτυγχάνουν με πολλή δουλειά. Οι βαθμοί επιβραβεύουν την επιτυχή αξιολόγηση των μαθητών. Δεν υπάρχουν βαθμοί εξισωτικοί, με τους οποίους οι άριστοι χάνουν το κίνητρο της προσπάθειας, με έναν “κόφτη” μη αναγνώρισης των προσπαθειών τους. Δηλαδή, εξίσωση προς τα κάτω.  

Από την στιγμή ιδρύσεως τους τα Πειραματικά Σχολεία λειτουργούν με κλήρωση και με συγκεκριμένα κριτήρια, χάρη στα οποία σημαντικοί επιστήμονες έλαμψαν στο εσωτερικό και εξωτερικό. Στα υπόλοιπα,  Πρότυπα και Ωνάσεια σχολεία οι μαθητές εισάγονται με εξετάσεις στην 1η Γυμνασίου, όπως συμβαίνει στην 1η  Λυκείου.

Ευτυχώς οι περισσότεροι γονείς και μαθητές δεν επιθυμούν απλώς ένα απολυτήριο, και όπως αυτό προκύψει, γιατί έχουν ιδιαίτερες προσδοκίες για το μέλλον, ειδικά σε μια εποχή, στην οποία τα πτυχία χωρίς αντίκρισμα πραγματικών και πολυδιάστατων γνώσεων δεν θα αξίζουν ούτε για “καδράρισμα”. Τα τυπικά προγράμματα σπουδών έχουν υποβαθμιστεί για να προσελκύσουν τον ελάχιστο κοινό παρονομαστή, ενώ δαιμονοποιείται η ατομική επιτυχία έναντι της ομαδικής μάθησης. Η εκπαίδευση είναι εργαλείο, όχι μέσο για την ανάδειξη μιας πολιτικής κοσμοθεωρίας. Αυτή είναι συνταγή οπισθοδρόμησης, αποπροσανατολισμού και βέβαιης αποτυχίας.[1]

Οι παλαιοί απόφοιτοι του Πειραματικού Σχολείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΠΣΠΘ), επί της οδού Αγίας Σοφίας, γνωρίζουν από πρώτο χέρι τι σημαίνει η απόκτηση γνώσεων, η αγάπη για την γνώση και για να φτάσουν σε αυτήν πρωτίστως μάθαιναν να σκέφτονται. Όχι τι να σκέπτονται. Το λογικό, το ορθολογικό μυαλό είναι ο πραγματικός στόχος των εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων. 

Εκπαιδευτήρια και ΑΕΙ υψηλών απαιτήσεων για μαθητές και φοιτητές με υψηλές επιδόσεις υπάρχουν σε όλον τον κόσμο και χάρη σε αυτά η ανθρωπότητα προχωρά.    


[1] Политическое образование в Советской России (Πολιτική Εκπαίδευση στην Σοβιετική Ρωσία), Ομιλία Vladimir Ilyich Ulyanov (Lenin), All-Russian Conference for Organizations for Political Education, November 2 -8 1921, Moscow, V. I. Lenin Collected Works, Vol. 31,  April-December 1920, Progress Publishers Moscow, 1966,  σσ. 363-373, Η εκπαίδευση ήταν το κύριο  κανάλι ιδεολογικής παρέμβασης, που διασφάλιζε την “σωστή σκέψη” από νεαρή ηλικία.

www.ertnews.gr

Πηγή: ertnews.gr

κοινοποιήστε την ανάρτηση

Εγγραφείτε

spot_imgspot_img

Δημοφιλή

Περισσότερα σαν αυτό
Related

Τραμπ: «Πιο κοντά από ποτέ» η επίτευξη συμφωνίας για την Ουκρανία

Η επίτευξη συμφωνίας για τον τερματισμό του πολέμου στην...

ΚΚΕ: Το νομοσχέδιο – «λαιμητόμος» του υπουργείου Άμυνας δεν πρέπει να περάσει

«Η κυβέρνηση κατέθεσε για συζήτηση στη βουλή το νομοσχέδιο...

Χρ. Δήμας: Τα έργα που αναβαθμίζουν την ποιότητα ζωής σε όλη την Ελλάδα

Είναι απολύτως απαραίτητο οι αγρότες να προσέλθουν στο διάλογο,...

Παύλος Μαρινάκης: Ο διάλογος με τους αγρότες δεν σταμάτησε ποτέ

Η κυβέρνηση απηύθυνε από την πρώτη στιγμή πρόταση διάλογου...