17.1 C
Thessaloniki

Στη Λατινική Αμερική ψάχνουν οι Βρυξέλλες… οπλίτες ^ κριτήριο το made in Europe για τις δημόσιες προμήθειες ^ ανελκυστήρες: Δηλώστε και σώστε ^ Euronext: Τake it or leave it ^ ιστορικό υψηλό για ΤΙΤΑΝ ^ στο σφυρί το Pan Orama

Ημερομηνία:

Λείπουν 900.000 επαγγελματίες οπλίτες από την Ευρώπη

Χωρίς να έχει ακόμη κριθεί το μέτωπο της χρηματοδότησης, ούτε εκείνο της παραγωγικής ικανότητας, το βασικότερο πρόβλημα που πρέπει να αντιμετωπιστεί στις Βρυξέλλες — σύμφωνα με πηγές της στήλης — ώστε να επιτευχθεί η περίφημη «Αμυντική Ετοιμότητα» έως το 2030, είναι η έλλειψη προσωπικού στις ένοπλες δυνάμεις.
Η στήλη πληροφορείται ότι ο αριθμός των στρατιωτών που θεωρείται αναγκαίος από πλευράς Ε.Ε., όπως συζητείται σε διπλωματικούς κύκλους, για να αντιμετωπιστεί ενδεχόμενη ρωσική επίθεση σε ένα μέτωπο πολλών χιλιάδων χιλιομέτρων — από τη Φινλανδία έως τη Ρουμανία — ανέρχεται σε 1.200.000 επαγγελματίες οπλίτες.
Πόσους διαθέτει σήμερα η Ευρώπη; Μόλις 300.000. Δηλαδή λείπουν 900.000 επαγγελματίες στρατιώτες, ή αλλιώς τρεις στους τέσσερις…

Το βλέμμα για στρατολογήσεις στρέφεται στη Λατινική Αμερική

Οι ίδιες πηγές αποκλείουν ντε φάκτο τη μαζική στρατολόγηση Ευρωπαίων νέων, ενώ δεν βλέπουν θετικά ούτε την προοπτική στρατολόγησης μεταναστών — κυρίως μουσουλμάνων — αν και θεωρείται ότι ένα μέρος αυτών θα κατατασσόταν πρόθυμα.
Έτσι, ορισμένοι κύκλοι στις Βρυξέλλες (και στο ΝΑΤΟ) στρέφουν το βλέμμα στη μόνη ζώνη του πλανήτη — πέραν Ευρώπης και ΗΠΑ — όπου ζουν συμπαγείς καθολικοί πληθυσμοί, κατά εκατοντάδες εκατομμύρια, πολλοί εκ των οποίων σε συνθήκες ένδειας: τη Λατινική Αμερική.
Θα πρέπει όμως πρώτα να πειστούν οι κυβερνήσεις της περιοχής να συνδράμουν, και ύστερα οι νέοι να θελήσουν να πολεμήσουν για την Ευρώπη. Ενδεχομένως η συμφωνία ελευθέρων συναλλαγών Ε.Ε.–Mercosur να συμβάλει προς αυτή την κατεύθυνση, με την Ισπανία να έχει κρίσιμο ρόλο, καθώς είναι φυσικός δίαυλος για τον ισπανόφωνο κόσμο.

«Κόφτης» στις δημόσιες προμήθειες προς τις λιγότερο ευρωπαϊκές εταιρείες

Την ώρα που η Ευρώπη ψάχνει στρατιώτες εκτός συνόρων, στο εσωτερικό της δίνεται μάχη για το Made in Europe στη βιομηχανία.
Πηγές της στήλης αναφέρουν ότι έχει ανοίξει στις Βρυξέλλες η συζήτηση για το brand name της Ευρωπαϊκής Βιομηχανίας. Δεν πρόκειται για συμβολικό ζήτημα: το πόσο «ευρωπαϊκή» θεωρείται μια εταιρεία θα καθορίζει αν και πόση δημόσια επιδότηση θα λάβει — είτε από την Ε.Ε. είτε από τα κράτη-μέλη.
Εν ολίγοις, προωθείται υψηλότερη μοριοδότηση για δημόσιες προμήθειες στις περισσότερο ευρωπαϊκές εταιρείες και περιορισμένη για τις «λιγότερο» ευρωπαϊκές. Το καμπανάκι χτυπά, προφανώς, για τις αμερικανικές εταιρείες, γεγονός που περιπλέκει περαιτέρω τη διαμάχη ΗΠΑ–Ε.Ε. για δασμούς, ενέργεια, επενδύσεις και εξοπλισμούς.

Ένα «μικρό», αλλά μεγάλο ζήτημα: Η ασφάλεια των ανελκυστήρων

Να φύγουμε λίγο από τα διεθνή και να επιστρέψουμε στα δικά μας.
Στις 30 Νοεμβρίου 2025 λήγει η προθεσμία δήλωσης των ανελκυστήρων στο σχετικό Μητρώο του υπουργείου Ανάπτυξης — ένα ζήτημα κρίσιμο για την ασφάλεια όλων μας.

Οι ανελκυστήρες που εγκαταστάθηκαν πριν το 2000 χρειάζονται αναβάθμιση. Η στήλη πληροφορείται ότι οι μισοί ανελκυστήρες στη χώρα (περίπου 400.000 επί συνόλου 800.000) είναι προ του 2000, αλλά μόλις 80.000 έχουν δηλωθεί, δηλαδή μόλις το 10%.
Στόχος της κυβέρνησης είναι να υπάρξει επιδότηση για την αναβάθμιση μέσω κοινοτικών πόρων — αφού πρώτα δηλώσουν οι ιδιοκτήτες ή διαχειριστές τα στοιχεία στο Μητρώο. Γρηγορείτε, λοιπόν…

Euronext: Take it or leave it

Λίγοι θα αμφισβητούσαν ότι γύρω από την εξαγορά της ΕΧΑΕ από τη Euronext δεν δρουν και αντίρροπες δυνάμεις. Όσο κι αν μοιάζει εξωπραγματικό, υπάρχουν «κύκλοι» που δεν θα ήθελαν η συμφωνία να προχωρήσει. Σε κάθε περίπτωση, όλα θα κριθούν από την επιτυχία της δημόσιας πρότασης του γαλλικού κολοσσού, του οποίου ο CEO, Στεφάν Μπουζνά, δήλωσε σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου ότι δεν πρόκειται να αυξηθεί το τίμημα της προσφοράς. Όπως είπε, η κίνηση της Euronext εντάσσεται στη στρατηγική της εταιρείας και αποτελεί ψήφο εμπιστοσύνης στην ελληνική οικονομία και στις προοπτικές της. Ο σχεδιασμός προβλέπει τη μετατροπή της Αθήνας σε περιφερειακό κόμβο — κατά το πρότυπο του Όσλο, που λειτουργεί ως κέντρο για τη Σκανδιναβία. Kαι αν η δημόσια πρόταση δεν προχωρήσει; «Δεν θα ασχοληθούμε περαιτέρω», σημείωσε ο Μπουζνά.

Ιστορικό υψηλό κερδών για ΤΙΤΑΝ

Ιστορικό υψηλό κερδών αναμένεται να καταγράψει φέτος η ΤΙΤΑΝ, σύμφωνα με report της Optima Bank, που τοποθετεί τη λειτουργική κερδοφορία (EBITDA) στα 640 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη στα 325 εκατ. ευρώ (+3% και +3,1% αντίστοιχα). Ο τζίρος εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί στα 686 εκατ. ευρώ (+3,7%).

Παρά το ασθενές δολάριο και τις πιέσεις στην αμερικανική αγορά, η θυγατρική Titan America διατηρεί ανοδική τροχιά, με EBITDA +3,4% στα 87,6 εκατ. ευρώ, χάρη στην ενίσχυση του μεριδίου αγοράς και στα βελτιωμένα περιθώρια κέρδους.

Στην Ελλάδα, η ισχυρή ζήτηση από δημόσια έργα και κατοικίες τροφοδοτεί την κερδοφορία — οι πωλήσεις εκτιμώνται στα 125 εκατ. ευρώ (+18,5%), με EBITDA +17,8%. Στη ΝΑ Ευρώπη, η εξομάλυνση των τιμών ενέργειας και η ανθεκτική ζήτηση οδηγούν σε αύξηση 7,7% στο EBITDA, ενώ στην Αίγυπτο η ισχυρή τοπική αγορά αντισταθμίζει την αποχώρηση από την Τουρκία.

Η Optima Bank διατηρεί τιμή στόχο τα 50,5 ευρώ ανά μετοχή (upside 38%), θεωρώντας τη μετοχή «φθηνή» με βάση τα θεμελιώδη της, καθώς διαπραγματεύεται στα 36,60 ευρώ, με P/E 9x και EV/EBITDA 5,3x.

Ποιο γιοτ βγαίνει στο σφυρί

Στα ακριβότερα assets που προγραμματίζεται να βγουν στο σφυρί αύριο Τετάρτη συγκαταλέγεται το μηχανοκίνητο ιστιοφόρο «PAN ORAMA», ένα από τα πλέον εντυπωσιακά γιοτ που έχουν κατασκευαστεί στην Ελλάδα. Με μήκος 52,75 μέτρα, πλάτος 12 μέτρα και δυνατότητα φιλοξενίας 49 επιβατών και 17 μελών πληρώματος, το σκάφος ναυπηγήθηκε στο Πέραμα το 1991 από την Polos-Dress και φέρει δύο κινητήρες Caterpillar 650 ίππων. Βρίσκεται αγκυροβολημένο στη μαρίνα Ζέας και, σύμφωνα με την έκθεση επιθεώρησης που συντάχθηκε για λογαριασμό της Intrum Hellas, η αγοραία του αξία εκτιμάται σε περίπου 3,35 εκατ. δολάρια, με το κόστος ανακαίνισης να κυμαίνεται μεταξύ 1,5 και 2 εκατ. ευρώ. Το σκάφος του οποίου η κατάσταση χαρακτηρίζεται ως «μέτρια» θα εκπλειστηριαστεί, εάν η διαδικασία δεν ανασταλεί, σε τιμή 3,1 εκατ. ευρώ. 

Μήνυμα ΥΠΕΝ στους προμηθευτές ενόψει Νοεμβρίου

Η πλειοψηφία των προμηθευτών (πλην ΔΕΗ) έχει ήδη προχωρήσει σε σημαντικές αυξήσεις τιμολογίων ηλεκτρικού ρεύματος τον Οκτώβριο.
Με τη χονδρική να κινείται εκ νέου ανοδικά, ερώτημα είναι αν θα υπάρξει νέος γύρος ανατιμήσεων τον Νοέμβριο.
Το ΥΠΕΝ έριξε μια ακόμη «προειδοποιητική βολή» προς τους παρόχους: η γενική γραμματέας Δέσποινα Παληαρούτα άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο έκτακτων μέτρων, σημειώνοντας ότι τα τιμολόγια έχουν υποχωρήσει μεν, αλλά όχι όσο θα επιθυμούσε το υπουργείο.
Και κάπως έτσι, τίθεται το ερώτημα: ποια τιμή θεωρεί το ΥΠΕΝ «ικανοποιητική»; Πάντως, σε κάθε περίπτωση, η αγορά μόνο «ελεύθερη» δεν δείχνει.

Έτοιμα για την επόμενη ημέρα τα ελληνικά διυλιστήρια

Τα ελληνικά διυλιστήρια έχουν πλέον μηδενίσει τις εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου, κάτι που οι διοικήσεις τους έχουν ήδη επισημάνει, στέλνοντας σαφές μήνυμα συμμόρφωσης.
Έτσι, η χώρα μας δεν επηρεάζεται από την πλήρη απαγόρευση ρωσικού πετρελαίου που θα ισχύσει στην Ε.Ε. από τις αρχές του 2028. Το μόνο ανοικτό ζήτημα αφορά τις παράνομες μεταγγίσεις από τάνκερ σε τάνκερ στα διεθνή ύδατα, όπου και στρέφονται οι έλεγχοι των αρχών.

To άρθρο Στη Λατινική Αμερική ψάχνουν οι Βρυξέλλες… οπλίτες ^ κριτήριο το made in Europe για τις δημόσιες προμήθειες ^ ανελκυστήρες: Δηλώστε και σώστε ^ Euronext: Τake it or leave it ^ ιστορικό υψηλό για ΤΙΤΑΝ ^ στο σφυρί το Pan Orama δημοσιεύτηκε στο NewsIT .

Πηγή: newsit.gr

κοινοποιήστε την ανάρτηση

Εγγραφείτε

spot_imgspot_img

Δημοφιλή

Περισσότερα σαν αυτό
Related

Συνελήφθη για παραβάσεις της νομοθεσίας περί αθλητισμού και όπλων

Συνελήφθη από αστυνομικούς του Τμήματος Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων...

Κώστας Μακεδόνας: Θλίψη για τον γνωστό τραγουδιστή – Πέθανε ο αγαπημένος του γάτος

Δύσκολες ώρες βιώνει ο Κώστας Μακεδόνας, καθώς έχασε ένα...