28.9 C
Thessaloniki

ΟΛΘ: Οι Γάλλοι διεκδικούν την πλειοψηφία

Ημερομηνία:

Νέο κεφάλαιο άνοιξε για τον ΟΛΘ η αλλαγή ηγεσίας τις προηγούμενες ημέρες με την αντικατάσταση του μέχρι πρότινος εκτελεστικού προέδρου Αθανάσιου Λιάγκου, που σηματοδοτεί μια σχεδόν πλήρη ρήξη στις σχέσεις των βασικών μετόχων του Οργανισμού του Ιβάν Σαββίδη και των Γάλλων της CMA CGM.

Ασφαλείς πληροφορίες των «ΝΕΩΝ» αναφέρουν ότι οι Γάλλοι της CMA CGM έχουν πλέον βάλει μετά την εξέταση αυτή πλώρη για την απόκτηση πλειοψηφικού ελέγχου στον ΟΛΘ, επιδιώκοντας ουσιαστικά την εξαγορά των μετοχών της πλευράς Σαββίδη.

Υπενθυμίζεται ότι Γάλλοι της CMA CGM είναι αυτοί που έχουν την τεχνογνωσία της διαχείρισης λιμανιών στην κοινοπραξία SEGΤ, τεχνογνωσία που ήταν προϋπόθεση για την ανάδειξη ενός πλειοδότη στον διαγωνισμό πώλησης του 67% των μετοχών του ΟΛΘ. Την κοινοπραξία αποτελούσαν τότε το γερμανικό επενδυτικό κεφάλαιο Deutsche Invest Equity Partners (47%), η Terminal Link – θυγατρική του γαλλικού ναυτιλιακού κολοσσού CMA CGM (33%) – και η Belterra Investments, συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη (20%). Στη συνέχεια η Beltera απέκτησε το μερίδιο των Γερμανών φτάνοντας στο 67% της SEGT.

Οι Γάλοι δεν είναι μια τυχαία εταιρεία. Η CMA CGM είναι, λαμβανομένου και του προγράμματος κατασκευής νέων πλοίων, η δεύτερη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, με έναν στόλο 772 πλοίων πίσω από την MSC, που είναι η μεγαλύτερη στον κόσμο, ξεπερνώντας τη δεύτερη, τη δανέζικη Maersk. Oι επιχειρηματικές δραστηριότητες της CMA CGM περιλαμβάνουν επίσης τη διαχείριση 62 λιμενικών σταθμών σε όλο τον κόσμο, εκ των οποίων 41 σε 20 χώρες, μέσω τής 100% θυγατρικής της CMA Terminal και 21 σε 16 χώρες, μέσω τής κατά 51% θυγατρικής της Terminal Link στην οποία με 49% συμμετέχει και η China Merchants Port Holdings.

Μπορεί να είναι συγκυριακό, ωστόσο η MSC και η CMA CGM είναι οι δυο ναυτιλιακές εταιρείες που έχουν προνομιακή σχέση με τη νέα προεδρία Τραμπ καθώς η MSC με την BlackRock απέκτησαν 43 λιμάνια της CK Hutchison του μεγιστάνα του Χονγκ Κονγκ Li Ka-shing, μεταξύ των οποίων και δυο λιμάνια στη διώρυγα του Παναμά, λίγες ημέρες μετά τις δηλώσεις Τραμπ που ζήτησε να αποχωρήσουν οι Κινέζοι από τη διώρυγα. Από την άλλη, η CMA CGM είναι η πρώτη εταιρεία που προσφέρθηκε να επενδύσει πάνω από 20 δισ. δολ. στις ΗΠΑ μόλις ο πρόεδρος Τραμπ έκανε γνωστό ότι θέλει να αναστήσει τη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ. Είναι πολύ γνωστή η εικόνα ο Ντόναλτ Τραμπ να ανακοινώνει τη σχετική συμφωνία από το Οβάλ Γραφείο έχοντας όρθιο δίπλα του τον Rodolphe Saadé, πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του γαλλικού ομίλου.

Στρατηγική συμμαχία

Το όλο σκηνικό συμπληρώνεται από τη στρατηγική συμμαχία ΗΠΑ – Ινδίας για την ανάπτυξη του νέου οικονομικού «δρόμου» IMEC (India – Middle East – Europe Economic Corridor), που προτείνεται να συνδέσει την Ινδία, το Ισραήλ και την Ελλάδα με τις ΗΠΑ.

Ρόλο βέβαια σε αυτόν τον νέο «δρόμο» διεκδικούν και η Ιταλία αλλά και η Γαλλία με το λιμάνι της Μασσαλίας, όπου και η έδρα της CMA CGM την οποία επισκέφθηκαν πριν από τρεις μήνες ο Μακρόν και ο ινδός πρωθυπουργός Μόντι. Στο πλαίσιο αυτού του δρόμου οι Ινδοί θέλουν ένα μεγάλο λιμάνι στη χώρα μας και ο ΟΛΘ τούς εξυπηρετεί πλήρως.

Σε κάθε περίπτωση, ο ΟΛΘ βρίσκεται σήμερα σε ένα κομβικό σημείο καθώς χρειάζεται τουλάχιστον 300 εκατ. ευρώ (μαζί με τα μηχανολογικά) για την επέκταση του 6ου προβλήτα και άλλα 200 εκατ. ευρώ για τη διεκδίκηση του πρώην στρατοπέδου Γκόνου. Η υλοποίηση των επενδύσεων αυτών θα απαιτήσει δανεισμό ή ακόμη και νέα κεφάλαια, τα οποία θα εισφερθούν μέσω αύξησης μετοχικού κεφαλαίου. Είναι όμως ένα ερώτημα εάν μπορεί να συνεισφέρει ο όμιλος του Ιβάν Σαββίδη, ο οποίος εμφανίζει ήδη μια δυστοκία στην υλοποίηση επενδύσεων που έχει σχεδιάσει σε άλλους τομείς, όπως τον ξενοδοχειακό, στη χώρα μας.

Τέλος, ορισμένοι που γνωρίζουν καλά το πώς κινούνται η ελληνική και η διεθνής λιμενική βιομηχανία δεν αποκλείουν «μοντέλο» BlackRock -MSC και στην περίπτωση του ΟΛΘ.

Πηγή: taNea.gr

κοινοποιήστε την ανάρτηση

Εγγραφείτε

spot_imgspot_img

Δημοφιλή

Περισσότερα σαν αυτό
Related

Σε διαρκή ανοδική τροχιά η κρουαζιέρα στη Θεσσαλονίκη

Σταθερά στον χάρτη της κρουαζιέρας βρίσκεται η Θεσσαλονίκη, με...

Προσκυνηματική εκδρομή σε Καππαδοκία και Πόντο από τον Σύλλογο Καππαδοκών-Μικρασιατών Ροδόπης

Δεκαήμερη προσκυνηματική εκδρομή στην Καππαδοκία και στον Πόντο, που...

Στην Τρίπολη η Περιφερειακή Συνδιάσκεψη του ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής

Το Σάββατο 14 Ιουνίου 2025, πρόκειται να διεξαχθεί στην...