23.6 C
Thessaloniki

Γιουροβίζιον: «Ενα τραγούδι για οτιδήποτε μας κάνει να νιώθουμε άνθρωποι»

Ημερομηνία:

Η αντίστροφη μέτρηση για τους δύο ημιτελικούς και τον μεγάλο τελικό της Γιουροβίζιον έχει ήδη ξεκινήσει και φέτος το βλέμμα της Ελλάδας στρέφεται στην Κλαυδία. Η νεαρή ερμηνεύτρια, επικρατώντας στον εθνικό τελικό, ανέλαβε να εκπροσωπήσει τη χώρα μας στη Βασιλεία της Ελβετίας όπου θα διεξαχθεί φέτος ο 69ος μουσικός διαγωνισμός. Με το κομμάτι «Αστερομάτα» σε σύνθεση των Arcade και δική της και στίχους των Arcade φιλοδοξεί να κερδίσει την ψήφο του ευρωπαϊκού κοινού, ζώντας στη σκηνή του St Jakobshalle το παιδικό της όνειρο.

«Είμαι πολύ ενθουσιασμένη με τη συμμετοχή μου. Ηταν κάτι που το περιμένω πολλά χρόνια, από όταν ήμουν μικρούλα. Πάντα έβλεπα Γιουροβίζιον και φανταζόμουν τον εαυτό μου πάνω στη σκηνή» ανέφερε η Κλαυδία μιλώντας στους δημοσιογράφους λίγο πριν από την αναχώρησή της για την Ελβετία στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου. Εχοντας δουλέψει πολύ τους τελευταίους μήνες για μια εμφάνιση που διαρκεί μόλις τρία λεπτά, το άγχος της παρουσίας της στον διαγωνισμό είναι πλέον σε θέση να το διαχειριστεί ώστε να μην την αποτρέψει από το να ευχαριστηθεί την εμπειρία του διαγωνισμού. «Ο απώτερος σκοπός μου είναι να το ευχαριστηθώ και να αφήσω μια εμφάνιση την οποία θα βλέπω μετά και θα νιώθω πολύ περήφανη» παραδέχτηκε η τραγουδίστρια. «Μίλησα με την Ελενα Παπαρίζου, τη Μαρίνα Σάττι, την Ντέμη και την Κατερίνα Ντούσκα. Μια κοινή συμβουλή που μου έδωσαν όλες, που είναι η πιο αυτονόητη αλλά και η πιο σημαντική ταυτόχρονα, είναι να το απολαύσω και να μην ξεχάσω ότι είναι μια μοναδική εμπειρία. Πρέπει να τη ζήσω και να μη με καταπιεί» συνέχισε η ίδια.

Από την ερμηνεία της στον εθνικό τελικό, η Κλαυδία δείχνει να μην τραγουδάει απλώς την «Αστερομάτα» αλλά να τη ζει. Με μια φωνή εσωτερική, σχεδόν ψιθυριστή αλλά διαπεραστική, δίνει ζωή σε ένα τραγούδι γεμάτο σύμβολα. Εκεί που τα αστέρια γίνονται σημάδια δύναμης, οι σιωπές μιλούν πιο δυνατά από τις λέξεις και η παρουσία της μοιάζει εύθραυστη αλλά είναι ακλόνητη. «Η Αστερομάτα είναι ό,τι νιώθει ο καθένας. Για εμένα είναι ένα σύμβολο. Οταν ακούω τον τίτλο, μου έρχεται στο μυαλό ένα αστέρι το οποίο, είτε βρέξει είτε χιονίσει είτε κάνει σεισμό είτε έρθει η καταστροφή, αυτό είναι ατάραχο και λάμπει κάπου εκεί που το έχω τοποθετήσει εγώ στο κεφάλι μου. Εχει τη μαγεία αυτό το τραγούδι να μπορεί να κάνει τον καθένα να το αντιληφθεί αλλιώς, να το νιώσει αλλιώς, σύμφωνα με τα δικά του βιώματα και με αυτό που έχει σχηματίσει στο κεφάλι του» απάντησε η Κλαυδία σε ερώτηση των «ΝΕΩΝ».

Σπάζοντας το μοτίβο που θέλει τα τραγούδια που συμμετέχουν με αξιώσεις στον διαγωνισμό να είναι με αγγλικό στίχο, η εκπρόσωπος της Ελλάδας θα τραγουδήσει την «Αστερομάτα» στα ελληνικά ποντάροντας να συγκινήσει την Ευρώπη με την αισθαντική της φωνή και τη σκηνική της παρουσία. «Είναι όλη η σκηνική παρουσία φτιαγμένη έτσι ώστε να μπορέσει να μεταδώσει το νόημα του τραγουδιού. Αν κάποιο σημείο δεν δουλέψει, θα είναι σαν ντόμινο που πέφτουν όλα μαζί. Αν πραγματικά δουλέψει ερμηνευτικά όλο αυτό και σκηνικά είναι όλα όπως πρέπει, θα νιώσουν τη δόνηση και την ενέργεια κι ας μην καταλαβαίνουν τι λέμε. Το έχω παρατηρήσει αυτό από τα βιντεάκια με τα reactions ξένων που βλέπουν το τραγούδι» επισήμανε η Κλαυδία, η οποία εξομολογήθηκε ότι δεν νιώθει το βάρος της αποστολής της στη Βασιλεία. «Η Ελλάδα το έχει στηρίξει πάρα πολύ το τραγούδι. Η πλειοψηφία των μηνυμάτων και των σχολίων που παίρνω είναι υποστηρικτικά. Νιώθουν υπερήφανοι με αυτό το τραγούδι, ανεξαρτήτως αποτελέσματος. Και αυτό με κάνει να μη νιώθω ένα βάρος στην πλάτη μου».

Ο ΦΩΚΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΝΟΣ.

Το βράδυ της 15ης Μαΐου, οπότε η Ελλάδα θα διεκδικήσει το εισιτήριο πρόκρισης από τον δεύτερο ημιτελικό της φετινής διοργάνωσης στο μεγάλο τελικό, επάνω στη σκηνή τίποτα δεν θα είναι τυχαίο. Με τον Φωκά Ευαγγελινό να υπογράφει την καλλιτεχνική επιμέλεια της συμμετοχής μας, κάθε βλέμμα, κάθε φως και κάθε πλάνο θα έχει λόγο ύπαρξης, πηγάζοντας και από την ίδια την τραγουδίστρια. «Η Κλαυδία είναι ένας νέος άνθρωπος, μόλις 22 χρονών. Είναι τιμή και χαρά μου να συνεργάζομαι μαζί της. Εχει άποψη, είναι προσηλωμένη σε αυτό που κάνει. Αυτό που ξεχωρίζει το τραγούδι, το οποίο εγώ το λατρεύω, είναι ότι πάει στα ελληνικά. Ταυτόχρονα, όμως, αυτή είναι η δυσκολία για εμένα, για να γίνει κατανοητό αυτό που πρέπει εγώ να κάνω. Οι Arcade έχουν γράψει μια μουσική που είναι και λίγο electropop. Αυτό το σύγχρονο στοιχείο προσπάθησα να το παντρέψω με το παραδοσιακό αλλά με τη ματιά που πρέπει να έχουμε σκηνικά στη Γιουροβίζιον, ξέροντας πόσο εντυπωσιακά πράγματα πρέπει να συμβαίνουν, ώστε να ισορροπήσουν όλα. Το διαφορετικό με την Κλαυδία που με συγκινεί είναι ότι δεν τραγουδάει μόνο με τη φωνή της αλλά με την ψυχή της. Δημιουργεί μια δόνηση, ακόμα κι αν δεν καταλαβαίνεις τη γλώσσα» λέει με νόημα ο Φωκάς Ευαγγελινός.

Ακολουθώντας διαφορετική σκηνοθεσία από τον εθνικό τελικό, ο βετεράνος του διαγωνισμού (συμμετέχει ανελλιπώς από το 2004) επέλεξε να στήσει μια προβλήτα στη σκηνή της Γιουροβίζιον για την οπτικοποίηση του ελληνικού τραγουδιού. Η Κλαυδία κατευθύνεται προς έναν βράχο, συμβολίζοντας την πύρινη διαδρομή κάθε ανθρώπου στο φως. Το μακρύ, μαύρο φόρεμά της, με λάμψεις μπλε της νύχτας, σχέδιο των Deux Hommes, συνδυάζει τα στοιχεία της παράδοσης σε μια σύγχρονη απόδοση. Η δε παρουσία δεύτερου ατόμου, σε συνδυασμό με την κίνηση του σκηνικού, υποδηλώνουν τον αποχωρισμό για τον οποίο μιλάει η «Αστερομάτα». «Η όλη εμφάνιση έχει μια δωρικότητα, αλλά ταυτόχρονα βγάζει κάτι εντυπωσιακό» επισημαίνει ο creative director της ελληνικής αποστολής, ο οποίος δεν στήριξε την παρουσία της Κλαυδίας σε εκρήξεις φωτός αλλά κυρίως καρδιάς λόγω της ερμηνείας της. «Είναι αυτό που με συγκίνησε πιο πολύ και είπα ότι θέλω να το κάνω. Ηταν χιλιάδες οι εικόνες που μου γεννιόνταν ακούγοντας το τραγούδι. Ηταν μεγάλη πρόκληση για εμένα. Οχι ως δυσκολία αλλά ως σύνταξη όλου του πράγματος, από αγάπη πάντα κι από προσωπική συγκίνηση. Το τραγούδι, αν και μέσα στη φασαρία το περνάμε, έχει σχεδόν ποιητικό λόγο κι αυτό μου αρέσει πάρα πολύ. Λέει “το ξέθωρο το σώμα μου φλόγες δεν το νικούν”. Εχει μια ελληνική γλώσσα που λίγο τείνουμε να την ξεχάσουμε κι είναι υπέροχο» δήλωσε ο σκηνοθέτης στα «ΝΕΑ».

OI ARCADE. Πίσω από κάθε στίχο και κάθε νότα της «Αστερομάτας» κρύβεται μια ιστορία. Κι αυτήν οι Arcade την αφηγούνται με αφοπλιστική ειλικρίνεια. Δεν έγραψαν το τραγούδι για τη Γιουροβίζιον αλλά για μια γυναίκα που βλέπει τον κόσμο αλλιώς. «Η “Αστερομάτα” κοιτάει προς τα μέσα της. Κι εκεί νομίζω δεν έχει μπροστά ή πίσω. Αυτό νομίζω φαίνεται. Το έχει νιώσει πάρα πολύ ο κόσμος που έχει ακούσει το κομμάτι. Βλέπουμε πολλές αντιδράσεις. Κάποιος μιλάει για μια χαμένη του πατρίδα, άλλος για ένα χαμένο αγαπημένο πρόσωπο. Αυτό που μπορώ να πω όμως, που δεν το έχω δει να λέγεται, είναι ότι δεν είναι μόνο για κάτι που χάσαμε. Είναι για πράγματα που αγαπάμε κι είναι η ρίζα μας και μπορεί να φοβόμαστε να τα χάσουμε. Είναι για οτιδήποτε μας κάνει να νιώθουμε άνθρωποι και να έχουμε αυτό το συναίσθημα της χαρμολύπης που βγάζει το τραγούδι» επισημαίνουν οι δημιουργοί σε ερώτηση των «ΝΕΩΝ».

Αν και οι Arcade κατά την επεξεργασία του τραγουδιού δοκίμασαν επίσης αγγλικό στίχο, το αποτέλεσμα δεν τους ικανοποίησε και περιορίστηκαν στον ελληνικό. Ωστόσο, όσο κι αν η γλώσσα μπορεί να είναι δική μας και τα μουσικά χρώματά της να ακουμπούν ελληνικές ευαισθησίες, η αίσθηση που αφήνει είναι ικανή να ξεπερνάει τα σύνορα, κάνοντας μια άμεσα ή έμμεση αναφορά στη μνήμη της ποντιακής γενοκτονίας. «Το τραγούδι δεν μιλάει για τη γενοκτονία των Ποντίων. Αυτό είναι ίσως μια κυριολεκτική μετάφραση που έχει γίνει στο τραγούδι, η οποία όμως είναι ευπρόσδεκτη. Μπορεί να μιλάει για οτιδήποτε συμβαίνει ακόμα και σήμερα που υπάρχουν άνθρωποι που χάνουν την πατρίδα τους. Παρ’ όλα αυτά εμείς γράφουμε συναισθηματικά. Πάντα γράφουμε με αυτόν τον τρόπο τα τραγούδια κι όχι πολιτικά. Αν κάποιος όμως μπορεί να συνδεθεί με αυτόν τον τρόπο, είτε είναι Πόντιος είτε από κάποια άλλη χώρα του πλανήτη που έχει τέτοια βιώματα, ας το κάνει. Γενικά ο καθένας συνδέεται με το κομμάτι αυτό με τον δικό του τρόπο. Και αυτό είναι κάτι το οποίο αποζητούσαμε να πετύχουμε. Τον Ελληνα μπορεί να τον πιάσει η λέξη πρώτα. Ο ξένος συνδέεται με τα υπόλοιπα, την Κλαυδία, τη φωνή. Κι αφού όλα αυτά τον κρατήσουν στο τραγούδι, μετά μπορεί να ανακαλύψει λίγο και τι λέει μέσα» καταλήγουν μιλώντας στα «ΝΕΑ» οι Arcade, οι οποίοι θα καταφέρουν επιτέλους να ταξιδέψουν τη δουλειά τους σε όλον τον κόσμο μέσω της Γιουροβίζιον, αφού, αν και είχαν επιλεγεί επίσης το 2020 με τη Stefania, ο κορωνοϊός ακύρωσε τα πλάνα τους.

ΣΤΗΝ ΕΡΤ

Η μετάδοση, η σειρά εμφάνισης, η ψηφοφορία

Ο παλμός του 69ου Διαγωνισμού Τραγουδιού της Γιουροβίζιον την ερχόμενη εβδομάδα θα χτυπάει στην ΕΡΤ. Σε απευθείας σύνδεση με τη Βασιλεία της Ελβετίας, η δημόσια τηλεόραση θα μεταδώσει τους δύο ημιτελικούς, στις 13 και 15 Μαΐου και τον μεγάλο τελικό της φετινής διοργάνωσης, στις 17 Μαΐου, στις 22.00 στην ΕΡΤ1. Ραδιοφωνικά, οι ακροατές θα ακούσουν τις τρεις βραδιές στο Δεύτερο Πρόγραμμα 103,7, ενώ για πρώτη φορά στην ιστορία των μεταδόσεων της Γιουροβίζιον στην Ελλάδα, ο διαγωνισμός θα παρουσιαστεί με υπηρεσίες προσβασιμότητας σε ξεχωριστό κανάλι του Ertflix.

Η Ελλάδα θα εμφανιστεί στην 7η θέση του β’ ημιτελικού, μαζί με τις Αυστρία, Λιθουανία, Αρμενία, Μαυροβούνιο, Ιρλανδία, Αυστραλία, Λετονία, Τσεχία, Ισραήλ, Μάλτα, Φινλανδία, Δανία, Λουξεμβούργο, Γεωργία και Σερβία. Η Κύπρος θα διαγωνιστεί στον α’ ημιτελικό, δύο ημέρες νωρίτερα, μαζί με τις Σουηδία, Ουκρανία, Σλοβενία, Ισλανδία, Εσθονία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ολλανδία, Αζερμπαϊτζάν, Αλβανία, Αγιο Μαρίνο, Βέλγιο, Κροατία και Νορβηγία. Οι λεγόμενες «Big Five» χώρες (Γαλλία, Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ισπανία, Ιταλία) καθώς και η διοργανώτρια Ελβετία συμμετέχουν απευθείας στον τελικό. Στον α’ ημιτελικό εμφανίζονται και ψηφίζουν επίσης η Ισπανία, η Ιταλία και η Ελβετία, ενώ στον β’ ημιτελικό η Γαλλία, η Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο.

ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ.

Στη φετινή διοργάνωση συμμετέχουν συνολικά 37 χώρες.

Από κάθε ημιτελικό θα προκριθούν 10 χώρες, με τα τραγούδια να καθορίζονται αποκλειστικά από την ψήφο του κοινού. Στην Ελλάδα, για πρώτη φορά, οι τηλεθεατές θα μπορούν να ψηφίζουν και ηλεκτρονικά μέσω της ιστοσελίδας www .esc.vote, παράλληλα με τις τηλεφωνικές κλήσεις και τα sms.

Στον σχολιασμό των δύο ημιτελικών και του τελικού επιστρέφουν η Μαρία Κοζάκου και ο Γιώργος Καπουτζίδης. Ραδιοφωνικά, στο στούντιο του Δεύτερου Προγράμματος 103,7 θα βρίσκεται ο Δημήτρης Μεϊδάνης, ο οποίος θα διανθίζει τα διαφημιστικά διαλείμματα με συνεντεύξεις και στοιχεία από την ιστορία του διαγωνισμού.

Εκ μέρους της ΕΡΤ, το 12άρι της ελληνικής κριτικής επιτροπής το βράδυ του Σαββάτου, θα ανακοινώσει η ηθοποιός και παρουσιάστρια Τζένη Θεωνά.

Των τριών απευθείας μεταδόσεων θα προηγηθεί η θεματική εκπομπή της ΕΡΤ1 «Eurovision Night» με την Τζένη Μελιτά, με μουσική, αποκλειστικές συνεντεύξεις, ζωντανές συνδέσεις από τη Βασιλεία της Ελβετίας και πολλούς καλεσμένους.

Πηγή: taNea.gr

κοινοποιήστε την ανάρτηση

Εγγραφείτε

spot_imgspot_img

Δημοφιλή

Περισσότερα σαν αυτό
Related